Ingunn Weekly: Service blir lagt merke til

Det har vært en svært vanskelig uke for store deler av bransjen vår, etter at forhandlingene mellom Fellesforbundet og NHO Reiseliv ble brutt helgen som var, med en uunngåelig streik til følge.

Vi har stor sympati med alle som rammes, både på arbeidstager- og arbeidsgiversiden, og, ikke minst, gjestene, som brått stod uten hotellrom og bevertning. Midt oppi alt dette, var det likevel mange ledere i vår bransje som tilførte nyhetsbildet positivitet, blant dem en suveren en, nemlig Best Western Karl Johan-direktør Leiv Roda, som selvfølgelig er HSMAI-medlem, og en selvskreven fan of good service.

Det viste han til fulle, da han søndag morgen troppet opp på det streikerammede kjøkkenet, og egenhendig ordnet frokost til hotellets 170 gjester! Og skal vi dømme etter gjestenes respons, har han også sikret seg gjester (og fans!) for livet:

– Det var fantastisk, helt upåklagelig, ingenting manglet, sa Tone Vinje, som var blant gjestene sist helg, til Dagsrevyen.

Vi i HSMAI slutter oss til de applauderende, i stor beundring for en hotelldirektør som viser vei, i håp om at partene snart finner en løsning på konflikten.

Ha en riktig god dag!

Ingunn Hofseth. Thumbnail
Med vennlig hilsen
Ingunn Hofseth
Adm. dir.
HSMAI Chapter Norway

Toppfoto: Leiv Roda, direktør ved Best Western Karl Johan – og fan of good service.