Trine Ljosdal er sommerens Servicehelt i Kristiansand

HSMAI kåret tirsdag 2. august, Trine Ljosdal til Sommerens Servicehelt i Kristiansand. Hun jobber som resepsjonist på Scandic Kristiansand Bystranda. HSMAI gratulerer!

IMG_8824Trine er en fantastisk resepsjonist som viser interesse og tar seg tid å gi oppmerksomhet til hver gjest. Hun er ekstremt serviceinnstilt. I tillegg til å være en resepsjonist har hun også veldig god kjennskap til IT-systemer. Dette gir en perfekt kombinasjon for å ikke bare å innfri forventningene, men også overgå forventningene til hver gjest på Scandic Kristiansand Bystranda.

Trine har en lang historie innen gjestfrihet og har jobbet i Scandic Hotels i mer enn 10 år. I følge hennes manager har hun stadig utviklet seg i sin jobb og gir eksepsjonell god service til gjestene. Hun er kjent for å huske gjester fra så langt som 12 år tilbake og lar alle føle seg spesiell og velkommen.

Her er filmen fra da vi overrasket Trine Ljosdal:

Den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går i bresjen for å løfte frem serviceheltene i hotell, reiseliv, restaurant og handelsnæringen. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker 16 ulike steder, fra Vest-Agder til Nordkapp. Det kåres en vinner i hver by hvorav den siste i forbindelse med HSMAI- dagen på Hotel Continental i Oslo tirsdag 23. august.

Stolt hotelldirektør
-Trine er en usedvanlig verdig vinner. Hun er fleksibel og følger alltid opp våre gjester og går den ekstra milen slik at de får et fint opphold hos oss. Det merker gjestene også som setter stor pris på henne, sier Håvard Solum, Hotelldirektør på Scandic Kristiansand Bystranda.

-Vi på Scandic Kristiansand Bystranda er stolte av å jobbe sammen med Trine som er et forbilde for oss alle, fortsetter han.

HSMAI har jobbet tett sammen med USUS for å finne den rette servicehelten.
-Vi lever i en verden der våre gjester er våre beste markedsførere. Gjenkjøp, mersalg og godt omdømme bygges i møte med gjestene. Derfor er “serviceheltene” som møter gjestene hver dag helt avgjørende for suksess, sier Heidi Sørvig, daglig leder i USUS

Prosjektleder for Fans of Good Service, Benedicte Gilroy Bøgh begrunner initiativet slik:
-Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Bøgh

– Vi har de senere årene fått mange svenske kolleger i servicebransjen og de har ofte vært gode rollemodeller innen det å yte gode kundeservice. Vi har blitt bedre mange steder i Norge, men jeg tror de fleste er enig når jeg sier at mange av oss kan bli enda bedre på å yte god service. Det vi skal gjøre på denne 3 ukers reisen i Norge er å sette spotlighten på de dyktige serviceheltene og hedre de for den viktige jobben de gjør. De å løfte frem de gode gjør at andre også får lyst til å bli bedre. Vi vil skape den gode sirkelen, avslutter hun.

Fortell oss om dine gode serviceopplevelser!
Forslag på gode serviceytere i en eller flere av byene under kan sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg gjerne til kontaktinformasjonen til vedkommende.
I 2013 reiste vi over det ganske land og kåret hele 33 servicehelter i forskjellige byer og i morgen, onsdag 3. august, er vi i Haugesund.

Vi skal frem til 23. august besøke følgende steder:

City Date
Oslo Lufthavn, Gardermoen 01.08.2016
Kristiansand 02.08.2016
Stavanger 03.08.2016
Haugesund 04.08.2016
Bergen 05.08.2016
Ålesund 09.08.2016
Molde 10.08.2016
Trondheim 11.08.2016
Bodø 12.08.2016
Svolvær 15.08.2016
Harstad 16.08.2016
Tromsø 17.08.2016
Alta 18.08.2016
Hammerfest 19.08.2016
Nordkapp 20.08.2016
OsloDette gjøres i forbindelse

med HSMAI-dagen 23. august

23.08.2016

Vi skal kåre en Servicehelt på hvert sted vi besøker så fortell oss om dine gode opplevelser. Kanskje blir det din Servicehelt som blir kåret.

HSMAI jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.
Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

For mer informasjon om sommerturneen og Fans of Good Service følg bloggen vår: http://fansofgoodservice.hsmai.no/

For ytterligere opplysninger, kontakt:
Benedicte Gilroy Bøgh, Prosjektleder, Fans of Good Service
bgb@hsmai.no
916 52 873

About HSMAI Region Europe:
HSMAI – Hospitality Sales and Marketing Association International – is a global organization founded in the US in 1927. The Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI) Region Europe is the European arm of the organisation. HSMAI Region Europe is committed to growing business for the hotel, event and travel industry and their partners, and is the industry’s leading advocate for intelligent, sustainable revenue growth on a local, national and European level. The association provides practical tools, insights, and cutting edge expertise to enable knowledge sharing and enhance professional development as well as fuel sales, inspire marketing, transform businesses digitally and optimise revenue.
Please visit us at: hsmai.eu and hsmai.no