- Future of Sales Conference | Oslo
- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
Berg-Hansen satser i Haugesund
Fra og med 1. oktober 2016 blir reisebyrået Haugesund Travel AS en del av Berg-Hansen. Reisebyrået er et frittstående byrå som markedsfører seg under navnet goTO, skeiver Berg-Hansen i en pressemelding.
– Avtalen med Berg-Hansen åpner for nye og spennende muligheter, sier daglig leder, Odd Erik Salvesen.
Reisebyrået har i dag kontorer i sentrum av Haugesund, på Oasen kjøpesenter og på Haugesund flyplass. Selskapet har tolv ansatte, som i hovedsak jobber med gruppe- og feriereiser. De har hatt suksess med blant annet egenproduserte turer. I tillegg ønsker de nå å satse på jobbreisemarkedet. Det er et stort potensial for nye kunder i denne regionen.
– goTO skal fortsette å gjøre det vi er gode til, nemlig å utvikle og selge reiseprodukter fra Haugesund Lufthavn til ulike destinasjoner. Som franchisetager hos Berg-Hansen vil vi få tilgang til enda flere avtalepriser og reisemål. Eksempelvis vil vi endelig kunne tilby charter-destinasjonene til våre kunder, direkte fra Helganes. Vi vil også få tilgang til hotell- og flyavtalene til Berg-Hansen, noe som vil styrke vår konkurransedyktighet, fortsetter Salvesen.
– Vi er i en bransje hvor det skjer en enorm utvikling fra dag til dag. Derfor må vi følge med, både faglig og på teknologisiden. Det er kombinasjonen av dette som gir de beste reiseproduktene til våre kunder. Samarbeidet med Berg-Hansen gir oss tilgang til teknologi og verktøy vi ellers ikke ville hatt, sier han.
Ønsker vekst og lokal tilstedeværelse
Berg-Hansen har investert mye i både reiserådgiver-kompetanse og utvikling av digitale tjenester gjennom årene.
– Vi har en onlinetjeneste i verdensklasse, som gjør det effektivt å være på jobbreise. Haugesund Travel AS har på sin side høy kunnskap innen feriemarkedet. Dette samarbeidet vil derfor tilføre oss en stor verdi, og deling av kompetanse begge veier vil bli en viktig del av samarbeidet, sier Key Account Manager for kjeden i Berg-Hansen, Astrid Henriksen.
Foto: Astrid Henriksen, Key Account Manager for kjeden i Berg-Hansen og Odd Erik Salvesen, daglig leder i goTO. Foto fra Berg-Hansen.