- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Scandic med to nye hoteller midt i Oslo-gryta
Scandic Grensen og Scandic Karl Johan er navnene på Scandics to nyeste hoteller i Oslo. Begge hotellene er nå omprofilert fra HTL, og Scandic benytter anledningen til å teste ut nye, smarte og digitale løsninger, som online check-in og nøkkel via smarttelefon, skriver kjeden i en pressemelding.
Hotellene ligger vegg i vegg, kun 100 meter fra Stortinget. Scandic Karl Johan har 108 rom, mens Scandic Grensen kan tilby 96 rom, og tilfører Scandic økt kapasitet i Oslo.
– Felles for begge hotellene er at rommene er fylt med effektive og smarte løsninger. Her kan du for eksempel lade mobil og pc med USB, som er tilgjengelig på alle rom, og dessuten kan vi nå tilby våre gjester Scandics prisbelønte frokost, sier hotelldirektør for begge hotellene, Therese Fredriksson.
Hotellene har, etter oppkjøpet av Rica i 2014, vært operert under merkenavnet HTL, men Scandic har nå valgt å rendyrke sin merkevare, til beste for gjestene.
– Scandics merkevare og størrelse, med 230 hoteller i syv land, utgjør et viktig grunnlag for kjedens verdiskaping. Det bekreftes blant annet av stabilt gode resultater gjennom flere år. Når de to hotellene nå blir en del av kjeden, er det mulig for oss å tilpasse tilbudet ut fra merkevaren og de enkelte hotellenes behov og forutsetninger, sier Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør i Scandic Norge.
Satser digitalt
Hotellene kan, som de første av Scandics norske hoteller, tilby online innsjekk. Scandic har siden 2013 tilbudt sine gjester muligheten til å sjekke ut digitalt. På Scandic Grensen og Scandic Karl Johan kan nå gjester også sjekke inn online. I tillegg kan gjestene om ikke lenge benytte smarttelefon som romnøkkel, i stedet for det tradisjonelle nøkkelkortet. I første omgang gjelder de nye digitale løsningene for 1,8 millioner medlemmer i lojalitetsprogrammet Scandic Friends.
– Våre gjester er vant med digitale løsninger for smidig service, og derfor satser vi ytterligere på å utvikle vårt digitale tilbud. Å gi gjestene mulighet til å sjekke inn digitalt, og selv velge sitt favorittrom, samt å benytte smarttelefonen som romnøkkel, er eksempler på enkle og smarte løsninger, som jeg er helt sikker på at våre gjester vil sette pris på, sier Steen-Mevold.
Samtidig forsikrer han at det fortsatt vil finnes en bemannet resepsjon, med medarbeidere klare til å sjekke inn og svare på alle de spørsmål en gjest måtte ha under sitt opphold.
De nye digitale løsningene er skreddersydd for Scandic, og tilbys i samarbeid med Ariane Systems og Assa Abloy Hospitality.
Foto: Therese Fredriksson, direktør for Scandic Grensen og Scandic Karl Johan i Oslo. Foto fra Scandic.