Stena Line lanserer mobilspill

Akkurat i tide for det store julerushet på Stena Lines ferger, lanserer selskapet nå et eget mobilspill, for å underbygge kampanjen Santa Line. Spillet skal få alle reisende til å ønske å spille og konkurrere, og samtidig få muligheten til å kjøpe ekte produkter fra butikken om bord – med spillmynter, heter det i en pressemelding fra rederiet.

Spillet, kalt Gaming Line, består av en rekke klassiske minispill i retrostil, og kan lastes ned gratis, både i App Store og Google Play. I motsetning til mange andre spill i samme sjanger, gir Stena Line sine gjester muligheten til å kjøpe ekte produkter fra butikken om bord, ved å bruke spillmynter man vinner i spillet.

– Dette er et spill som blander både nytt og gammelt. Spillet har virkelig omfavnet retrotrenden som er kommet sterkt tilbake i det siste. Samtidig har vi blandet inn i nye aktiveringer, som gjør at spillet kan bli benyttet i det virkelige liv, om bord på fergene, sier Jonathan Sterner, President og Chief Creative Officer of Mobile Storytelling.

I ukene før jul lanseres flere minispill, og spillmyntene blir tilgjengelig for bruk i butikkene om bord. Gaming Line vil også inneholde en adventskalender i spillform, der brukerne hver dag vil få utfordringer og muligheter til å vinne premier. En ny variant av julekalenderen, som selskapet håper kan skape glede og gi gjestene noe å gjøre, mens de venter på å reise, eller under selve reisen.

– Det føles veldig flott å få muligheten til å tilby våre passasjerer dette før, under og etter at de reiser med oss. Vi vet at det vil bringe glede til mange, uavhengig av alder. Som en forlengelse av spillet, vil vi også ha en «gaming zone» om bord, for å forbedre spillopplevelsen, sier Ylva Vitorovic, Business developer social web i Stena Line.

To minispill vil være tilgjengelige kun for passasjerer til sjøs, hvor det også blir mulig å delta i lokale konkurranser og vinne ekstra spillmynter. I spillet dukker kapteinen Kenneth opp, og han har blitt en kjent skikkelse i Stena Lines reklamekonsept, Santa LineTeksten fortsetter under bildet.

I julebordsesongen bytter Stena Line navn til Santa Line. Foto fra Stena Line.
I julebordsesongen bytter Stena Line navn til Santa Line. Foto fra Stena Line.

Gaming Line slipper en»lightversjon» av spillet på ti markeder i midten av november. De ekstra funksjonene er klare 25. november.

Spillet er ikke bare designet for julen. Tanken er også at nye spill blir lansert i løpet av året.

Toppfoto: Skjermdump fra Gaming Line. Foto fra Stena Line.