- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Hotelldirektør Erik Taraldsen og Thon Hotel Lofoten vant Nordnorsk markedsføringspris 2017
Jubelen sto høyt i taket hos Thon Hotels da Erik Taraldsen og Thon Hotel Lofoten tirsdag ble utnevnt som vinner av Nordnorsk markedsføringpris, skriver Thon Hotels i en pressemelding.
Hvert år deles prisen ut, og i år gikk den til Erik Taraldsen og Thon Hotel Lofoten.
Hotelldirektør Erik Taraldsen sier han er storfornøyd med å vinne prisen, som ble delt ut av næringsminister Monica Mæland i Oslo under konferansen Nord i Sør.
– Vi er utrolig stolte over å motta denne prisen. Vi jobber hele tiden med å sette nordnorsk mat og kulturopplevelser på verdenskartet, og vi er opptatt av å vise frem det beste Nord-Norge har å by på til gjestene våre. Det er godt å se at arbeidet vi gjør blir verdsatt og lagt merke til. Det betyr mye for alle oss som jobber på hotellet, sier Taraldsen.
Konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen, sier at prisen betyr mye for både hotellkjeden og Olav Thon, som har satset mye i Nord-Norge de siste årene.
– Vi har ti hoteller i Nord-Norge, og dette er et viktig område for oss. Thon Hotel Lofoten har gjort en fantastisk innsats siden hotellet åpnet i 2009. Vi har satset på å gi gjestene våre unike opplevelser på hotellet, men også utenfor, i Svolvær og i Lofoten-området, sier Thorvaldsen.
Et fyrtårn i nordnorsk reiseliv
Den årlige prisen går til en person eller bedrift som har betydd mye for markedsføringen av Nord-Norge, og som har vært en positiv ambassadør for landsdelen. Juryen forteller i sin begrunnelse at Thon Hotel Lofoten har
[…] på få år klart å skape et fyrtårn i nordnorsk reiseliv» og at «vinneren vet at suksess skapes gjennom god planlegging, masse engasjement og det å kunne tilby spennende opplevelser.
Monica Mæland nevnte også maten, kreativiteten og de høye kravene til kvalitet på hotellet.
– Sammen med lokalsamfunnet og andre reiselivsbedrifter, har vinneren lagt til rette for opplevelser, mat og transport, på nye og spennende måter og med høye krav til kvalitet. Vinneren har vist kreativitet, profesjonalitet og evne til å bygge bedriftskultur. Det har gitt et naturlig resultat – fornøyde gjester, sa næringsministeren.
Tidligere har Nordnorsk markedsføringspris blant annet gått til: Hurtigruten minutt for minutt, NRK-serien Himmelblå, Finnmarksløpet, Jonas Gahr Støre og Vegard Ulvang.
Prisbelønnet hotell
Tidligere har Thon Hotel Lofoten fått førsteplassen i Norges beste frokost-konkurransen til Twinings i 2016, og ble også kåret til Årets Matgledebedrift av TINE samme år. Thon Hotel Lofoten kom også nylig på andre plass i Berg-Hansen-kåringen over reisebyråkunders favoritthotell.
Thon Hotel Lofoten ligger i Svolvær og har 190 rom, restaurant, bar og konferansefasiliteter. Designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga, har i samarbeid med interiørarkitekt Trond Ramsøskar stått bak den nylige oppussingen av Thon Hotel Lofoten og restauranten Paleo Arctic.
Foto: Næringsminister Monica Mæland (t.v.) delte ut Nordnorsk Markedsføringspris 2017 til Erik Taraldsen (nummer to f.v.) og Thon Hotel Lofoten. Foto: Reiseliv i Nord / Erik Joachimsen