Nå kan du bruke emojis til å navigere på reise
Tenk deg at du er i en fremmed by, og ser etter nærmeste minibank, restaurant eller taxiholdeplass. Nå kan du helt enkelt plotte inn en emoji av dollarsedler eller en taxi i KLMs Messenger-tjeneste, og bli guidet til nærmeste minibank eller taxiholdeplass, ved hjelp av stedsnavigasjon på mobilen, skriver flyselskapet i en pressemelding.
– KLM flyr tusenvis av mennesker over hele verden, til nye reisemål hver eneste dag, og vi vet hvor vanskelig det kan være å finne frem når du er på et nytt sted. Derfor ønsker vi å gjøre det så enkelt som mulig for våre reisende. Bare send oss en emoji av hva du leter etter, i messenger, og vi viser deg vei, forteller Carina Bergqvist, som er selskapets nordiske pressekontakt.
Hjelper kundene der de er
Daglig sendes det millioner av emojis rundt om i verden, som er blitt en del av måten folk kommuniserer med hverandre. KLM mener det viktigste er å treffe kundene der de faktisk er, og med måter å kommunisere på, som de faktisk bruker til daglig. Teksten fortsetter under videoklippet.
– Dette er det som gjør kombinasjonen KLM og messenger så bra. Vi kan hjelpe våre kunder, gjennom de programmene de faktisk bruker i hverdagen. Siden mars i fjor har vi gitt alle våre kunder muligheten til å få all reiseinformasjon gjennom messenger. Nå tar vi dette til et nytt nivå, fortsetter Bergqvist.
KLMs nye tjeneste er tilgjengelig for alle, verden over. For mer informasjon, se www.klm.com/messenger
Foto: Er du på reise og ser etter nærmeste klesforretning eller restaurant? Bare plott inn en emoji i KLMs messenger-tjeneste og bli guidet i riktig retning. Foto fra KLM.