SAS med ny hjemmeside

Som en del av SAS’ store investering i digitale løsninger, lanserer selskapet nå ny hjemmeside i Norge. Den nye hjemmesiden er raskere, mer fleksibel, og gir samtidig kundene en mer personlig og smidig opplevelse, skriver flyselskapet i en pressemelding.

Den nye hjemmesiden, som finnes på sas.no, er utviklet på bakgrunn av tilbakemeldinger fra de reisende. Hjemmesiden er i en moderne, skandinavisk design, i tråd med SAS’ visuelle identitet, og samtidig tilpasset og optimalisert for mobile enheter. Siden har flere nye funksjoner, som gjør bookingen mer brukervennlig, og reiseopplevelsen mer personlig.

– Vi vet at tid er avgjørende for våre reisende, og derfor fortsetter vi å videreutvikle og styrke digitale løsninger som gjør reisen enklere og mer smidig. Vi er allerede ledende på dette området. SAS’ app er kåret til den beste reise-app-en i Europa, derfor er vi glade for nå å kunne presentere en ny og mer brukervennlig, personlig hjemmeside, sier Eivind Roald, kommersiell direktør i SAS.

Eivind Roald, konserndirektør for kommersiell virksomhet i SAS (foto fra HSMAI Channel).
Eivind Roald, konserndirektør for kommersiell virksomhet i SAS (foto fra HSMAI Channel).

Flere nye funksjoner

Blant nettsidens nye funksjoner er en såkalt journey bar, som guider kunden gjennom hvert steg i reiseplanleggingen, og gjør det enklere å bestille og håndtere reisen gjennom “Explore”-, “Book”-, “Check-in”- og “My Trips”-seksjonene. Andre nye funksjoner som gjør bookingen enklere, er geo-lokasjon og nylige søk. I tillegg kan reisende velge å lagre sine foretrukne flyplasser. Når de logger inn på siden, møtes de av informasjon som er relevant for nettopp dem, samtidig som personlig informasjon, som telefon- og passnummer, automatisk fylles inn.

Lansering av ny hjemmeside er bare starten på SAS’ digitale plattformsendring. Selskapet fortsetter å videreutvikle og styrke digitale løsninger, for å gjøre reisen enklere, smidig og personlig. Mange nye funksjoner for dem som reiser ofte med SAS, og EuroBonus-medlemmer, vil bli lagt til fortløpende, i året som kommer.

– Mer enn halvparten av våre reisende booker reisen via våre digitale løsninger, og derfor er det en helt avgjørende del av reiseopplevelsen. Vi vil gjerne gi våre reisende relevant og personlig informasjon når de er på farten, enten det gjelder hvordan man kommer seg til flyplassen, hvor lang kø det er i sikkerhetskontrollen eller informasjon om bagasje. Her kommer blant annet EuroBonus til å spille en avgjørende rolle, sier Eivind Roald.

Toppfoto: SAS’ nye norske nettsider, sas.no. Skjermdump.