SAS lanserer første del av nytt mat- og drikkekonsept

Nå lanserer SAS nye produkter innenfor snacks og drikke, på rutene i Skandinavia og Europa. Produktene er en del av en større oppdatering av selskapets mat- og drikketilbud, hvor naturlige ingredienser og lokale leverandører er i fokus. Konseptet er utviklet på bakgrunn av innsikt hentet fra kunder og kabinansatte, forteller flyselskapet i en pressemelding.

SAS utvikler nå sitt servicekonsept, og oppdaterer tilbudet om bord. Det nye kafésortimentet er en del av et nytt mat- og drikkekonsept. Her setter flyselskapet fokus på funksjonalitet, naturlige ingredienser og høy kvalitet fra lokale produsenter, samt flere og bedre valgmuligheter. Konseptet er utviklet på bakgrunn av dyptgående innsikt, med både SAS’ kunder og kabinmedarbeidere.

– Vi vet at mat og drikke er en viktig del av reiseopplevelsen. Derfor er vi glad for å kunne lansere et nytt mat- og drikkekonsept av høy kvalitet. Her setter også serveringen og innpakningen fokus på at våre passasjerer skal få en enda bedre totalopplevelse. Vi begynner med kafévogn-tilbudet. Her kommer vi hovedsakelig til å tilby produkter fra skandinaviske merker, sier Gustaf Öholm, Head of onboard product and services i SAS.

Det nye snacks- og drikketilbudet består av utsøkte varer fra lokale leverandører. Favorittene fra store internasjonale merker vil fortsatt være en del av utvalget, men størstedelen vil være fra noen av de beste skandinaviske merkene.

Blant de nye snacksene tilbyr flyselskapet nå Butter Cookies fra Tantens Bageri og Larssons Chips fra Sverige, Speedy Tom Chocolate fra Danmark samt Imsdal kildevann og Ringi eplejuice fra Norge. Det nye utvalget inkluderer også nye alkoholvarer, som den danske Mikkeller Vodka, Mackmyra Whisky fra Sverige og Harahorn Gin fra Norge.

De nye snacksene og drikkene tilbys på skandinaviske og europeiske flyvninger, og er inkludert i prisen på SAS Plus, og kjøpes på SAS Go.

I slutten av mai introduseres andre del av servicekonseptet, hvor ferske råvarer, naturlige ingredienser, innpakning og serveringen er i fokus.

Det nye mat- og drikkekonseptet er en del av SAS New Experience, hvor selskapet også oppgraderer sine korte ruter, med nye fly, kabiner og høyhastighets-WiFi.

Utvalgte nyheter i det nye snacks- og drikkeutvalget:

Mikkeller Vodka, Danmark
Harahorn Gin, Norge
Mackmyra Whisky, Sverige
Ringi Apple Juice, Norge
Imsdal kildevann, Norge
Speedy Tom Chocolate, Danmark
Larssons Chips, Sverige
Butter Cookies, Sverige

Foto: SAS’ nye produkter innenfor snacks og drikke på rutene i Skandinavia og Europa. Foto fra SAS.