KLM bruker hologram for å knytte reisende sammen i ny kampanje
For å hjelpe sine reisende og oppmuntre til kunnskapsutveksling om land og destinasjoner, utviklet KLM unike hologramstasjoner på utvalgte flyplasser i Amsterdam, Rio de Janeiro og Oslo Gardermoen gjennom 2018.
Uavhengig av om reisende har vært på en kort jobbtur til London eller en ferie til Aruba, vil en gjerne ha et bilde av det stedet man reiser til. Oftest er den beste innsikten den man tar med seg hjem etter å ha vært ute i verden. Lokalkjennskapen er den hellige gral av informasjon.
For å oppmuntre reisende til å dele sine beste reisetips og erfaringer fra sitt reisemål, brukte KLM fjoråret til å utvikle midlertidige hologramstasjoner, gjennom kampanjen Take-Off-Tips, skriver flyselskapet i en pressemelding.
Grenseløs kunnskapsutveksling
Hologramstasjonene, Take-Off-Tips bar, ble introdusert i Oslo, Amsterdam og Rio de Janeiro. Stasjonene fungerte som møteplattformer, og gjennom moderne tredimensjonal projeksjonsteknikk, kunne geografisk adskilte mennesker interagere med hverandre. Opplevelsen var i sanntid, og ble realisert ved at sporingsdata tilhørende personene ble projisert på et spesialdesignet lerret.
– Kampanjen er en leken måte for oss å skape en møteplass for mennesker som er på vei ut i verden. En av grunnene til at vi er verdens eldste flyselskap, er at vi hele tiden har vært dyktige på innovasjon og på å skape nye måter å hjelpe våre kunder på, sier Maria Hagelberg, markedssjef Air France-KLM Nord Europa.
Se kampanjen på wetransfer.com/downloads/Take-Off-Tips
Foto: Fra en av KLMs hologramstasjoner. Foto fra KLM.