Ving Norge bransjevinner i Sustainable Brand Index Awards 2019

Norges mest bærekraftige merkevarer ble for et par dager siden kåret, i forbindelse med den årlige prisutdelingen Sustainable Brand Index Awards i Oslo.

I kategorien “reise” tok Ving hjem førsteplassen. Best i Norge er TINE, som forbrukerne anser som den sterkeste norske merkevaren, når det gjelder både miljø og samfunnsansvar i 2019.

Siden i fjor har Ving klatret i reisebransjen, fra tredje til første plass. Totalt vurderes 233 merkevarer, ut fra hvordan organisasjonen presterer innen miljø- og samfunnsansvar. Resultatene er basert på 7600 respondenter, skriver Ving Norge i en pressemelding.

I kategorien “reise”, som Ving Norge vant i år, inngår Ving, TUI, Apollo og Solia.

  1. Ving Norge, plass 146 (110/2018)
  2. TUI, plass 152 (108/2018)
  3. Apollo, plass 179 (158/2018) )
  4. Solia, plass 198 (92/2018)

? Det er en glede at vi har klatret innenfor vår bransje. Det viser at vi det siste året har lykkes bedre med å nå ut med vårt budskap. Vi har blant annet gjort endringer på våre bærekraft-sider på ving.no, er en del av Virkes bransjesatsing på bærekraft, samt satt i gang initiativer som #noplaceforplastic, sier informasjonssjef Siri Røhr-Staff.

Om undersøkelsen

Sustainable Brand Index er Nordens største merkevareundersøkelse, med fokus på bærekraft. Kåringen har som mål å oppmuntre til og belyse bærekraftig arbeid, og kommunikasjon som utgjør en forskjell for mennesker, samfunn eller miljø. I år har cirka 50.000 respondenter svart på undersøkelsen i Norden, hvorav 7600 i Norge. Respondentene er et landsrepresentativt utvalg i sine respektive land, i alderen 16-70 år. Intervjuene ble gjennomført fra januar til mars 2019.

Foto: Siri Røhr-Staff, informasjonssjef i Ving Norge. Foto fra Ving Norge.