Sunnmøre sjarmerte Pippa
I The Telegraph, en av Storbritannias største aviser, var det sist lørdag en stor reisereportasje fra Sunnmøre. Frontet av Pippa Middleton – verdenskjent prinsessesøster, melder Innovasjon Norge Reiseliv.
Pippa ble allemannseie i Storbritannia, da søsteren Kate for et par år siden giftet seg med prins William. Prinsessesøsteren fikk nesten mer oppmerksomhet enn bruden de påfølgende dagene, mye takket være hvordan kjolen hun bar i det kongelige bryllupet falt over bakenden.
Siden den gang har sporty og blide Pippa vært en profilert kjendis i hjemlandet – og i april 2014 deltok hun og kjæresten Nico på en pressetur sammen med The Telegraph til Sunnmøre. Vertskap var Innovasjon Norge og Destinasjon Ålesund og Sunnmøre.
God oppmerksomhet i et viktig marked
Nesten ett år senere kom reportasjen på trykk – over fire sider i avisens søndagsutgave.
– Vi arrangerer hvert år en rekke internasjonale presseturer til Norge, og får gode oppslag i alle typer medier verden rundt. At en kjendis som Pippa Middleton deltok på en av disse reisene, ga en merverdi og ekstra god oppmerksomhet i Storbritannia, som er et svært viktig marked for oss, sier reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Per-Arne Tuftin.
Leserne av The Daily Telegraph representerer en av norsk reiselivs viktigste målgrupper, hvilket også gjør den fire sider lange reportasjen i lørdagsutgaven ekstra verdifull.
I løpet av en langhelg deltok Pippa og kjæresten Nico på en rundtur med Ski & Sail som tema, med utflukter til Ålesund, Geirangerfjorden, Valldal, Juvet Landscape Hotel og Stranda.
Den firesidige reportasjen finner du på side 80 her (velg fullskjermvisning for optimal lesbarhet):
Foto: Pippa Middleton gjør Sunnmøre. Faksimile fra The Telegraph/Ultra Travel