HSMAI Norge nominert til Årets Bransjepris
– Vi har nettopp fått en gladmelding fra Sponsor- og Eventforeningen om at HSMAI Norge er nominert til Årets Bransjepris, forteller HSMAI Region Europes administrerende direktør Ingunn Hofseth.
Så kom også nominasjonen høyst overraskende, for Årets Bransjepris er den eneste av kategoriene aktuelle kandidater ikke kan søke om deltagelse i.
– Her er det juryen for Sponsor- og Eventprisene som har nominert oss, så det er klart vi er positivt overrasket, og vi er selvfølgelig veldig glade for begrunnelsen, som lyder «Juryen har bestemt at HSMAI Norway er nominert til Årets Bransjepris for deres mangeårige bidrag til å sette fokus på fagområdet event», sier Hofseth.
Det er medlemmene av Sponsor- og Eventforeningen som skal stemme frem vinneren blant de nominerte. Hvem som vinner Årets Bransjepris, avsløres under festmiddagen som finner sted på Thon Hotel Storo onsdag 6. februar.
– Det er klart vi er stolte, sier Ingunn Hofseth, som nå kan inkludere denne plaketten i e-postsignaturene sine:
– Nå som det er klart at vi er blant kandidatene, håper vi selvfølgelig på mange stemmer, fortsetter hun.
Stemmegivningen finner sted på sponsorogeventforeningen.no fra slutten av neste uke, men du kan lese mer om prisen her.
Årets Bransjepris, som HSMAI er nominert til, er en kategori som ikke er søkbar. Det er bransjen selv som foreslår, og juryen som nominerer, på basis av innspill.
– I denne kategorien har juryen nominert fem kandidater. Men i motsetning til de ni andre kategoriene, der juryen også kårer vinneren, er det bransjen som skal stemme frem vinneren av Bransjeprisen, sier juryleder Rune Bjerke.
Nominerte, Årets Bransjepris:
OBOS, for sitt store nasjonale og regionale engasjement som sponsor innen både kultur og idrett; Coop Norge, i samarbeid med Røde kors, for Coop-dugnaden; HSMAI Norway, for deres mangeårige bidrag til å sette fokus på fagområdet event; Passion for Ocean, for Passion for Oceanfestivalen 2018; og Røde Kors, for sin evne til å utvikle og videreutvikle nye, effektive prosjekter sammen med sine partnere.
Juryen til Sponsor- og Eventprisen 2019 består av, i tillegg til juryleder og førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania Rune Bjerke: Sponsoransvarlig i Lyse, Cathrine Suttie; Senior Marketing Partner i Nordea, Hege Fløymo Gefle; assisterende markedssjef i Norges Idrettsforbund, Bente E. Widding; daglig leder Ole Petter Søllesvik i Kulturkompaniet; byråleder i Maverix, Linda Nordheim; partner i Fieldwork, Fredrik Kolverud; og Kirsti Bjerva, som i tillegg til å være styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen, er salgs- og markedssjef ved Rogaland Teater.
Foto: Fra panelet under Møte- og Eventbørsen på Fornebu i januar 2018.