- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Nytt lojalitetsprogram
31. mars 2011 er det offisiell oppstart for The Rezidor Hotel Group og Carlsons nye lojalitetsprogram; Club CarlsonSM, skriver Rezidor Hotel Group i en pressemelding.
Medlemmer av Club Carlson, tidligere goldpoints plusSM, vil nyte godt av et omfattende og førsteklasses utvalg av innløsningsmuligheter, inkludert Rezidors og Carlsons globale resorter. Medlemmer kan samle poeng ved opphold på over 1000 hoteller over hele verden: Radisson, Country Inns & Suites, Park Inn og Park Plaza.
I 2010 annonserte Rezidor og Carlson en plan for å doble størrelsen på sine lojalitetsprogrammer til ti millioner innen 2013. Medlemsmassen økte med 24 prosent, til 6,3 millioner medlemmer sist år.
– Vi har nå designet Club Carlsons veldig attraktive lojalitetsprogram for ytterligere vekst og resultat, sier Rezidors konsernsjef Kurt Ritter.
Programmets viktigste fordeler kan oppsummeres som følger:
Innløsning
Medlemmer kan løse inn poeng på 1071 hoteller over hele verden, inkludert 42 fantastiske resorter i Europa, Midtøsten, Karibien, Sør-Amerika og Stillehavslandene.
Medlemsprivilegier og fordeler
Det nye medlemsnivået, Club Carlson Concierge, gir medlemmene gratis oppgradering av rom med frokost, tidlig check-in og sen check-out og 75 prosent bonuspoeng på opphold. I løpet av året kommer en spesiell Concierge Service for teater og sportsarrangementer, samt bordbestilling på topprangerte restauranter over hele verden.
Ingen dager eller perioder er stengt for programmet.
Gratis Internett er tilgjengelig på Radisson-hoteller over hele verden, og på alle hoteller under Carlsons varemerke i Nord-Amerika.
Overføring av poeng, ”Rollover nights”, gir elitekunder mulighet til å overføre ekstra netter for å kvalifisere seg til høyere status neste år.
Opptjening
Club Carlson er et av de mest lønnsomme lojalitetsprogrammene i bransjen, og vil raskt gi medlemmene mulighet til et gratis opphold. For eksempel vil et medlem som er fem netter på Radisson Hotel Los Angeles Westside, tjene nok poeng til én natt på Park Inn Prague.
Club Carlson App
For å utvide og optimalisere kontakten med mobilkunder, lanserer Rezidor og Carlson Club Carlson som en ny iPhone og Android mobilapplikasjon fra 31.mars 2011. Appen vil ha ekspressbooking for alle hoteller, skredderydde valgmuligheter, GPS kart og mulighet for å opptjene poeng. Appen er også knyttet til “Explore Destinations,” med over 4,4 millioner attraksjoner, fra lokale restauranter til populære severdigheter.
Fordeler for små og mellomstore bedrifter
En ny del av lojalitetsprogrammet er designet spesielt med tanke på eiere av små virksomheter. Både virksomheten og den reisende kan tjene poeng på overnattinger. Bedriftseiere kan benytte opptjente poeng til å redusere reisekostnader eller som belønning til medarbeidere.
Fordeler for hoteller
Samtidig som Club Carlson gir betydelig verdi for forbrukere, gir det nye programmet også økt økonomisk verdi for hotellene på et helhetlig kost-nytte grunnlag.
Club Carlson-programmet har et lanseringsbudsjett på ti millioner dollar. For fullstendig informasjon, se clubcarlson.com. Den nye nettsiden for lojalitetsprogrammet åpner 31. mars 2011.
Foto: Kurt Ritter, konsernsjef i The Rezidor Hotel Group (foto fra Rezidor)