- Reiselivets Oscar-kveld: Priser, prestisje og jubel da HSMAI hedret årets beste i bransjen
- Finalistene til HSMAI Awards Norway 2024 er…
- Meld deg på HSMAI Europe Power-Up – SoMe and influencers – The New Era of Reaching Customers!
- HSMAI Awards Norway 2024
- Nytt og spennende år - Møte- og Eventbørsen, Awards, ECC og mer!
Ving har bransjens beste kundeservice

Ving er kåret til selskapet med Årets kundeservice i kategorien reise. Kundene er spesielt fornøyd med kunderådgivernes kunnskap om reisemålene de forteller om, heter det i en pressemelding fra selskapet.
Prisen ble utdelt på Kundeservicedagene i Oslo. Juryen skriver blant annet at Ving fremstår som kunnskapsrike i kontakt med kundene, og alltid gir konkrete råd og svar på spørsmål.
– Kundene opplever det som godt å reise med noen som har god greie på det de driver med. Ving utmerker seg på e-post, gir raske svar, og svarer alltid på alle spørsmål en kunde har, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.
Prisen er basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største og eneste undersøkelse som spør kundene direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de har vært i kontakt med de siste 14 dagene. Kantar TNS spør årlig 40.000 kunder, og får 20.000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap.
– Vi er naturligvis veldig glade og stolte over denne prisen, og deler den med alle kolleger som daglig er i kontakt med kundene våre, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum.
– Reiseliv er den bransjen med størst forskjeller mellom dem om gjør det best og dem som scorer dårligst i undersøkelsen. Mange av selskapene er opptatt av å flytte trafikk over på nett, og kan av og til glemme at noen har lyst til å snakke med dem, mener hun.
Foto: Ving-vert sammen med gjester. Foto fra Ving.