- Future of Sales Conference | Oslo
- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
HSMAI-dagen 2013
Hotel Bristol, Oslo, tirsdag 22. oktober 2013
Kl 08.00 – 17.00: HSMAI-dagen (HSMAI GM Forum og HSMAI Service, foredrag, debatt)
Kl 17.30 – 20.30: HSMAI Serviceløft-prisene, Årets Unge Leder i Hotellnæringen, Årets Unge Hotelier
HSMAI inviterer til et spennende program, med inspirerende foredragsholdere og debatter. Programmet er lagt opp slik at det er noe for enhver smak!
Etter noen felles foredrag og en innledende debatt, deler vi programmet opp i to parallellsesjoner, slik at du kan delta på det som passer deg best.
Du kan kjøpe billetter nederst på siden.
Parallellsesjoner:
GM Forum – Spesielt for ledere fra hotell-/reiselivsnæringen
HSMAI Service – Næringslivet viser tommelen opp for god service
Etter parallellsesjonene samles alle igjen, for felles foredrag og debatt, før vi inviterer til prisutdeling og fest.
Flere av Serviceheltene skal bidra. Det vil bli satt opp roundtables hvor flere Servicehelter vil være til stede, for å snakke om sine erfaringer.
Sett av hele dagen og kvelden til dette inspirerende arrangementet! Alt er inkludert i prisen.
Konferanse og prisfest
Prisene inkluderer hele konferansen og kveldsarrangementet: lunsj, pausemat, middag inklusive vin, underholdning og prisfest. Årets Unge Ledere satsningen til HSMAI har 10 års jubileum i år, dette feirer vi stort!
TICKET TYPE | SALES END | PRICE |
HSMAI-medlem. Gjelder både dag- og kveldsarrangement, inkl lunsj, kaffepauser, apretiff, Tapas middag, viner og underholdning. | 22 Oct 2013 | NKr2,750.00 |
Ikke-medlem. Gjelder både dag- og kveldsarrangement, inkl lunsj, kaffepauser, apretiff, Tapas middag, viner og underholdning. | 22 Oct 2013 | NKr3,250.00 |
Gruppe, HSMAI-medlemmer. Gjelder både dag- og kveldsarrangement, inkl lunsj, kaffepauser, apretiff, Tapas middag, viner og underholdning. | 22 Oct 2013 | NKr2,600.00 |
Gruppe, ikke-medlemmer. Gjelder både dag- og kveldsarrangement, inkl lunsj, kaffepauser, apretiff, Tapas middag, viner og underholdning. | 22 Oct 2013 | NKr3,100.00 |
Prisfest (kveld), HSMAI-medlemmer. Start: kl 17.30. Ink apretiff, Tapas middag, viner og underholdning. | 22 Oct 2013 | NKr990.00 |
Prisfest (kveld), ikke-medlemmer. Start: kl 17.30. Ink apretiff, Tapas middag, viner og underholdning. | 22 Oct 2013 | NKr1,200.00 |
NB! Alle priser er eks. mva.
Gruppepriser oppnås ved felles påmelding fra én bedrift/én adresse. Send forespørsel om pris til bgb@hsmai.no, dette gjelder også for studenter.
Bli med på å feire servicenæringens Serviceløft-priser og reiselivsnæringens Årets Unge Leder i reisebransjen og Årets Unge Hotelier, som arrangeres rett i etterkant av konferansen.
Bli inspirert av våre dyktige foredragsholdere og debattanter!
Program
Programmet er ikke endelig, og vil bli gjenstand for endringer.
Så sett av hele dagen og kvelden. Det lønner seg!
Innledere
Øyvind Solstad, ansvarlig for brukerinnvolvering og sosiale medier i VG.
Øyvind Solstad, Er en av norges fremste innenfor sosiale medier. Han er i dag ansvarlig for brukerinnvolvering og sosiale medier i VG. Han skal holde et spennende foredrag om sin spisskompetanse sosiale medier.
Espen Albert, fjerde generasjon eier av Dampbageriet i Kristiansand
Espen Albert, «bageren i byen» (Kristiansand), holder et engasjerende foredrag om hverdagstrivsel, og hvordan en med enkle tiltak kan gjøre hverdagen til et bedre sted å være. Espen har lykkes i det han brenner for, nemlig å skape arbeidsglede!
HSMAI kåret i sommer Espen som Kristiansands Servicehelt.
Richard Paulsen, adm. dir. Quality Hotel & Resort Hafjell
Hotellet som gikk med mange millioner i minus, men som igjen kan se lyst på fremtiden, etter en større snuoperasjon. Richard Paulsen har også tidligere vært tre år i Sarpsborg, hvor han var med på å bygge opp Norges morsomste hotell, Quality Hotel & Resort Sarpsborg. Richard Paulsen var 20 år i mediebransjen, før kan kom inn som et friskt pust i hotellbransjen. Paulsen brukte mange av årene i mediebransjen til å rydde opp i selskaper som trengte endringer, og en sterkere markedsposisjon.
Anders Vatne begynte sin hotellkarriere på Park Hotell i Sandefjord og har over 30 års erfaring fra hotell, eiendom og reiseliv, blant annet innen Thon Hotels. Frem til 2010 var Vatne administrerende direktør i Norgani Hotels, Nordens største hotelleiendomsselskap med 74 eiendommer i fire nordiske land.
Nøkkelkompetanse: ledelse, leietakersøk, næringsmegling, salg og markedsføring, distribusjonssystemer og konsulentarbeid.
Trond Bastiansen, kjededirektør for Clarion Collection Hotels
Trond er kjededirektør for Clarion Collection Hotels, som er en del av Nordic Choice Hotels, hvor han også er med i konsernledelsen. Han kom fra stillingen som driftsdirektør i Quality Hotels i samme kjede.
Tidligere har han jobbet ti år i Dolly Dimples, sist som viseadministrerende direktør ved hovedkontoret i Stavanger.
Heiko Siebert, Founder HSTC, Head of the HSMAI Revenue Management Advisory Board
Heiko Siebert is currently in the process of founding a company in Switzerland. The focus of his consulting and training services will be online marketing and distribution in the hospitality industry and tourism, including strategic questions, planning, technical requirements, implementation, and training support.
Until June 2013 Heiko worked 12 years at Moevenpick Hotels & Resorts, first as Director Reservations and Revenue Management, and later as Vice President of Distribution. His activities included the development and implementation of distribution strategies, the management of the MH&R Reservation Systems and Reservation Offices, and maintenance and development of the corporate website site. He was also in charge of the analysis, contract negotiation and integration of new distribution technologies and channels. He has a broad industry experience due to his previous activities at Arabella Sheraton, Intercontinental and Holiday Inn. He holds a Certificate in Hospitality Management of Cornell University, and a Master of Business Administration of Rotterdam School of Management.
Torben Steen Andersen, driftsjef, Kragerø Resort og Spa
Torben er driftssjef på Kragerø Resort, og er utdannet som kokk med økonomi fra Danmark. Han har 30 års erfaring fra topphoteller og -restauranter i store deler av Europa.
Han har vært med på å starte opp mange ulike konsepter innen hotell og restauranter, både i inn- og utland, som blant annet: Beste italienske restaurant på Oslo Plaza, ansvarlig for de største sponsorer under OL på Lillehammer 1994, for Jet Set Sport, ansvarlig for det samme under VM i fotball samme år i USA, etablering av TGI Fridays i Skandinavia, først Stockholm, så Oslo, ansvarlig for Resort Anfi Del Mar på Gran Canaria. Konsulent og coach i inn- og utland.
Christian Schøyen prosjekt direktør og COO Livenation
Christian har jobbet i Live Nation siden 1988.
Han har vært ansvarlig for alle Valle Hovin arrangement siden begynnelsen samt alle utendørs arrangement LiveNation/Gunnar Eide Concerts har gjort i Norge.
Christian jobber daglig med arrangementer i Telenor Arena/Oslo Spektrum/Sentrum Scene/Rockefeller/Oslo Konserthus samt arrangementer rundt om i Norge.
Roar Ingdal Nordic Choice Hotels
Roar har over 20 års erfaring fra ledende stillinger innen reiseliv og finans. Roar kom til Nordic Choice Hotels i 2009 fra stillingen som administrerende direktør hos Norgani Hotels. Han har lang og variert ledererfaring bl.a. som administrerende direktør for Royal Caribbean Cruise Line (RCCL), administrerende direktør for Norlandia Hotels & Resorts, direktør for Visa Norge, Color Line og Sparebanken Midt-Norge.
Roar har en bachelor-grad fra Norges Markedshøyskole (NMH) og flere Master of Management-fag fra Handelshøyskolen BI.
Bente er nyansatt som adm. dir. for VisitOslo. Hun kommer fra stillingen som direktør for Norway Convention Bureau, som hun har ledet siden 2003. I denne stillingen har Bente bygget opp et selskap med ansvar for å markedsføre Norge som vertsnasjon for internasjonale kongresser, møter og events. Selskapet har under Bentes ledelse opparbeidet en sterk nasjonal og internasjonal standing.
Per-Arne Tuftin er direktør for reiseliv i Innovasjon Norge. Han var tidligere kommunikasjonsdirektør i Innovasjon Norge, en stilling han har hatt siden opprettelsen av organisasjonen. Tuftin kom til Innovasjon Norge fra Norges Turistråd, hvor han var direktør for strategi, myndighetskontakt og informasjon.
Lene Fjellheim
Lene Fjellheim er bedriftsøkonom fra BI og internasjonalt sertifisert trener i NLP og Neuro Semantikk. Hun er en av 2 sertifiserte Meta-Coacher i Europa med tittelen PCMC, og har i tillegg spesialutdannelse innen personlig og profesjonell coaching fra Erickson College og er HKI-Coach. Lene har mange års yrkeserfaring innen salg, ledelse, markedsføring, veiledning og service fra SAS, BI, NHH og SupraVision, hvor hun var gründer, eier og daglig leder.
Lene er i dag gründer, daglig leder og coach i CoachTeam as – House of Leadership. Hun har spisskompetanse innen teamprosesser, salg, relasjonsbygging og kundebehandling. Hun er fasilitator og kursholder innen bl.a. kommunikasjon, ledelse, presentasjonsteknikk, forhandlinger, målsetting og motivasjon i tillegg til coaching. Lene jobber i hovedsak med executive coaching og teamcoaching i tillegg til å holde kurs og lede bedriftinterne coachingprogrammer.
Prisaften
På et kveldsarrangement på Hotel Bristol i Oslo tirsdag 22. oktober, kåres Årets Serviceløft 2013, som en del av HSMAI-dagen.
Hovedprisen skal gis til den virksomhet som kan vise til en særlig utvikling på flere at disse kriterier over flere år, og især kan vise til hvordan integrasjon av innsatsen på flere områder har bidratt til å forbedre kundeopplevelsen og serviceløftets troverdighet.
Registrering av arbeider til Årets Serviceløft 2013
For å sikre juryens arbeid samt gjøre registreringsskjemaene så standardiserte og konforme som mulig, er malen for registreringsskjemaet laget i Word-format. Det er viktig at opplysningene i skjemaet er så fullstendig som mulig. De oppgitte opplysningene danner grunnlag for juryeringen samt det som vises/sies under selve utdelingen. Malen for registreringsskjemaet kopieres og lagres hos deg, slik at det kan sendes til oss på postbox@hsmai.no
Har du spørsmål i forbindelse med registreringen, kontakt HSMAI på 45255377
Din bedrift kan delta i konkurransen!
1. Praktisk informasjon :
1. Virksomhetens navn:
2. Adresse:
3. Telefon/mobil.:
4. E-post:
5. Kontaktperson med tittel:
6. Ansvarlig for arbeidet (inkl. tittel):
7. Informasjon om evt. eksterne konsulenter som er benyttet:
8. Dato for innsendelse:
9. Arbeidet skal bedømmes i kategori nr.:
(Dere er velkomne til å delta i flere kategorier)
10. List opp evt. vedlegg du sender inn:
(For å sikre at alle elementene blir vurdert)
2. Få frem følgende i hver kategorien du melder dere på i:
• Hvilket utgangspunkt hadde dere?
• Hvilke tiltak gjorde dere?
• Hva slags resultat oppnådde dere?
3. Dette er det juryen vil vurdere og se etter, innen hver kategori:
• Kundebehandling
Hvordan foregår møtet mellom kunde og virksomheten? Hvilken del av dette møtet er endret? Hvordan er dette endret? Hvordan struktureres kommunikasjonen i kundemøtet? Hvordan sikres kvaliteten?
• Medarbeiderutvikling
Hvilke tiltak er gjennomført, hvilke og hvor mange medarbeidere har vært berørt, hvor mye medarbeidertid har vært brukt, hvilke systemer osv. har vært brukt, hvilke endringer har dette gitt mht. motivasjon, kompetanse, arbeidsbelastning, sykefravær etc. Vedlegg hvis mulig dokumentasjon mht. medarbeideres opplevelse i forhold til egen situasjon og mht. betydningen for kunden.
• Fysiske rom og systemer
Sende inn bilder, planskisser/planløsninger evt. fotografier og beskrivelser mht. utviklingen av de arkitektoniske, innredningsmessige eller tekniske løsninger. Vurderinger mht. hensiktsmessighet og brukervennlig og på hvilken måte de forbedrer kundens serviceopplevelse.
• Kommunikasjon
Beskrive tiltak som har gitt den aktuelle utviklingen i virksomhetens markedskommunikasjon og/eller internkommunikasjon og/eller interaktive kommunikasjon (dvs. mellom medarbeidere og kunder) og sammenhengen mellom disse. Dokumenter med eksempler, vurderinger fra medarbeidere – i tillegg til generell dokumentasjon som vist ovenfor
Hovedprisen i Årets Serviceløft 2013 «Service Veiviseren 2013»
Påmelding
Om det heller ønskes å betale med faktura, send dine påmeldinger til postbox@hsmai.no.