Høythengende servicepris til Engø Gård

Se filmen om Engø Gård her:

Engø Gård Hotel og Restaurant ble tirsdag tildelt hovedprisen i Årets Serviceløft 2013, Årets Service Veiviser 2013. Det er reisebransjeorganisasjonen HSMAI som deler ut serviceprisene som er en del av kampanjen Årets Serviceløft , målet med kampanjen er å bidra til å høyne servicenivået i norske handels- og servicebedrifter. Prisutdelingen fant sted på HSMAI-dagen, som ble arrangert på Hotel Bristol i Oslo.   – Dette er en stor motivasjon til å stå på og jobbe videre med å opprettholde og tilpasse produktet og servicen som vi skal legge til grunn for å gi hver gjest den gode opplevelsen, sier daglig leder ved Engø Gård, Kari Lie.

Formålet med prisene er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt, sier Ingunn Hofseth adm.dir. i HSMAI.

Prisvinnere i de forskjellige kategoriene er:

Kommunikasjon: 

Juryens begrunnelse: ” Det er godt å være gjest her. Du blir mottatt som en greve, og kundebehandlingen er i ypperste klasse. Dagens skyhøye forventninger fra både eksisterende og nye kunder innfris med glans, og når du forlater stedet planlegger du gjerne neste besøk.  Som de selv sier, legges det vekt på ”god gammeldags høflighet og etikette”. Stedet er i toppskiktet i De Historiske hoteller og har i tillegg plukket med seg gode elementer fra Relaix et Chateau. Uten sidestykke en stor opplevelse å være gjest her. Juryens kan med glede presentere en verdig vinner i kategorien Kundebehandling – HSMAI Gratulerer!”

Vinneren i kategorien Kundebehandling gikk til Engø Gård.

Kundebehandling: 

Juryens begrunnelse: ” Denne bedriften har et svært bevisst forhold til god kommuniksjon med både sine kunder og sine ansatte. Og er du kunde her, synes dette godt. Her blir du alltid møtt med et smil – og du føler deg ”hjemme” i butikken. De bak disken byr på seg selv, lager arrangementer, deler ut smaksprøver både på messer og i skisporet. Som de selv sier ” alle kunder skal føle seg sett”. Bedriften har ofte kurs og salgskonkurranser for de ansatte, i tillegg til at de har en svært inspirerende leder. De vant prisen ”Årets butikk” på Vika terasse i 2012. En stjerne i bransjen, HSMAI Gratulerer”.

Vinneren i kategorien Kommunikasjon gikk til Baker Hansen, Vika

Medarbeiderutvikling:

Juryens begrunnelse: ” Dette hotellet har som mål :”Du skal alltid være fornøyd”. Her har ledelsen satt fokus på medarbeiderutvikling som synes for kundene. Holder du en konferanse her, vet du at du får god service – hver gang.  De ansatte har sjekklister hver dag på frokost, lunsjbufet, på alle serviceskift og rom, i tillegg til endringer i rutiner.De ansatte lytter til gjesten både før, under og etter oppholdet og tar straks tak i alle tilbakemeldinger. De ansatte har gjennomført kurs og opplæring, og har utviklet en Quality Meeting Advisor, som tidlig blir introdusert for kunden. Her er service satt i system, og blir kontinuerlig fult opp av ledelsen.  Det er en fryd å ha en konferanse ved dette hotellet – HSMAI Gratulerer.

Vinneren i kategorien Medarbeiderutvikling gikk til Quality Airport Hotel Stavanger.

Fysiske rom og systemer:

Juryens begrunnelse: ” Her har vinneren gjennomført en formidabel rehabiliteringsprosess for å ivareta og utvikle et bygg som siden 1931 har blitt omtalt som et forbilde for arkitektur og ingeniørkunst. Det har spesielt blitt lagt vekt på at møtesenteret fremstår som inkluderende og åpent for alle i samfunnet vårt, og løsningene viser at selskap så vel som eiere tar samfunnsansvar. Lavt energiforbruk, godt inneklima ny ventilasjon og  miljøvennlig oppvarming,  nye heiser,og et godt utstyrt bygg for gjester med nedsatte funksjonsevner. Dette har resultert i at både gamle og nye kunder ønsker å legge arrangementene sine til dette stedet. HSMAI kan med glede dele ut prisen for Fysike Rom og Systemer, og Gratulerer vinneren med prisen.

Vinneren i kategorien Fysiske Rom og Systemer gikk til Ingeniørenes Hus AS og Eurest As, avd Ingeniørenes Hus og Møtesenter.

Årets Service Veiviser 2013: 

”Et opphold her, er en annerledes opplevelse. Omgitt av vakker natur, historiske bygninger, velvære og kulinariske nytelser, tilbyr vi en atmosfære som gir ro i sjelen”, står det på nettsiden til dette stedet. Og det kan vi bekrefte. Hvis du virkelig vil skjemme deg bort, lage en overraskelse for dine nærmeste, eller ha et helt spesielt arrangement – så anbefaler vi et opphold her. Stedet byr på opplevelsesrike helger, spekket med vinsmaking, kokkekurs, eller du kan ha en skikkelig jente-weekend med bobler i glasset og gode samtaler. Her står service og god gammeldags etikette på dagsorden. HSMAI gratulerer!”

Årets Service Veiviser 2013 gikk til Engø Gård Hotel og Restaurant, Tjøme.