- Reiselivets Oscar-kveld: Priser, prestisje og jubel da HSMAI hedret årets beste i bransjen
- Finalistene til HSMAI Awards Norway 2024 er…
- Meld deg på HSMAI Europe Power-Up – SoMe and influencers – The New Era of Reaching Customers!
- HSMAI Awards Norway 2024
- Nytt og spennende år - Møte- og Eventbørsen, Awards, ECC og mer!
Amadeus og Accenture bruker kunstig intelligens for å øke SAS’ inntekter fra tilleggstjenester

Amadeus har, sammen med Accenture, utviklet en AI-basert analysetjeneste for salg av tilleggstjenester som hjelper SAS å øke sine inntekter.
Ved å kombinere selskapets teknologi og ekspertise innen flybransjen med Accentures sterke dataanalyse og maskinlæringsmodeller*, har Amadeus gjort det mulig for SAS å utnytte datadrevet innsikt til å raskt generere verdi.
Last ned hele studien her, for å lese mer om hvordan Amadeus og Accenture har hjulpet SAS med å optimalisere sine tilleggstjenester i tråd med de reisendes forventninger.
Her kan du lese om SAS sin egen opplevelse av samarbeidet.
*Maskininnlæringsmodellene er utviklet i samarbeid med Massachusets Institute of Technology (MIT).
Foto: Fra innflyvningen til Bodø. Foto fra SAS.