Ingunn Weekly: Onsdag 8. januar 2014 på Oslo Kongressenter

397144_2957412502872_1289718178_n

HSMAI har i mange år hatt onsdagen i reiselivsuken i januar som «sin» dag. I fjor endret vi det til torsdag. Vi har nå bestemt oss for å ta tilbake onsdagen – både på dag og kveld – som vår dag.

Det er bransjehensyn som gjør at vi gjør denne endringen. Vi har bla. hatt gode dialoger med aktører i Nord-Norge som har sine arrangementer i tilknytning til denne uken og de setter stor pris på at vi tar tilbake onsdagen så kan alle være med på alt om ønskelig.

Dette blir dagen med stor D. Da arrangeres Møtebørsen for 21. gang.

NYHET!
For første gang skal HSMAI arrangere Årets Markedsføringskonferanse. Det blir onsdag 8. januar – samme dag som Møtebørsen og HSMAIs prisfest. Altså selgere på Møtebørsen og markedsførerne på konferansen. Dette samlokaliseres. Vi har sikret oss en av de aller beste markedsførerne i næringen til å lede utviklingen av denne nye konferansen. Det er Liv Kindem, markedsdirektør i Nordic Choice Hotels. Ellers har vi med oss Haakon Dahl adm.dir. i Kitchen Reklamebyrå, Per Håkon Fasting, kommersiell direktør i VG og Head of Sales Nordic Terje Olsen i reisebyråkjeden HRG. I fellesskap skal vi lage en konferanse alle dyktige markedsførere i hotell- reiselivsbransjen må være med på!! Sett av onsdag 8. januar 2014.

Og på kvelden samme dag skjer det store ting – da er det nemlig den store HSMAIs prisfest hvor vi skal kåre de beste markedsførerne i Norge. Og etter mange brainstorminger frem og tilbake tror vi nå at vi har knekt koden på å nå ut til de mange mindre og mellomstore bedriftene i tillegg til alle de store bedriftene vi jobber med fra før.

I år vil vi nemlig ha noen nye kategorier hvor de med små budsjetter likegodt kan vinne som de med store budsjetter. Dette er ikke helt konkretisert enda, men se bare her hva vi vil sette fokus på:

1. Hvem har fått mest ut av minst?
2. Den gode ideen
3. Den største fremgangen – hvordan man evnet å snu et elendig resultat til positivt
4. Den digitale vinner. Endringsvillighet bla. i forbindelse med alt som skjer digitalt.
5. Vi ønsker også å sette fokus på de bedriftene som bygger opp en kultur hvor folk tør å feile og at man bruker det til å utvikle selskapet og gjennom det skape en god bedriftskultur for vekst og lønnsomhet.

Årets juryleder er Per Håkon Fasting, kommersiell direktør i VG.

Du kan allerede nå begynne å forberede deg på hva du bør sende inn. Skjemaet sender vi deg primo november og da har du 1 måned på deg til juryen må ha dette i hende.

Vi gleder oss allerede.

 

Ha en god dag!

Ingunn Hofseth. Thumbnail

Med vennlig hilsen
Ingunn Hofseth
Adm. dir. HSMAI Chapter Norway

 Foto: Årets juryleder Per Håkon Fasting, kommersiell direktør i VG.